FAQ

Najczęściej zadawane pytania na temat obsługi i zamawiania  materiałów reklamowych:

1. Oferta

Czy można u nas zamówić pieczątki, wizytówki, a może coś więcej?

Zamówić u nas można prawie wszystkie materiały i produkty reklamowe niezbędne każdej firmie. Przyjmujemy zlecenia na poszczególne elementy lub obsługę kompleksową, od pieczątki po stronę firmową i sklep internetowy. Szczególnie polecamy atrakcyjne cenowo pakiety startowe dla firm rozpoczynających działalność. Zamówienia kompleksowe zawierają w sobie sporą zniżkę, którą przeznaczyć można na rozszerzenie działań marketingowych, chociażby kampanię internetową. Każdy Klient może liczyć na indywidualną obsługę wyrażoną w opracowaniach projektów, które dostosowujemy zarówno do profilu działalności jak i gustu Zamawiającego, uwzględniając najnowsze trendy marketingowe i modowe.

Jakie produkty reklamowe należą do podstawowych nośników służących do wspierania działań marketingowych każdej firmy?

Podstawą jest wizytówka – bez niej nie może obyć się żadna, nawet najmniejsza firma. Dobór pozostałych form zależeć będzie od profilu i sposobu działalności, a także – często głównie – od budżetu przeznaczonego na reklamę i inne działania marketingowe. W biurze i punktach sprzedaży znajdą się sygnowane materiały z firmowym nadrukiem, takie jak: papier firmowy, koperty, bloczki do notatek, kartki do zapisków, faktury, kalendarze, kalendarzyki listkowe, itp. Do dyspozycji klientów wyłożone zostaną ulotki lub foldery.
W wystroju biura lub punktu handlowego powinny znaleźć się elementy przyjętej firmowej kolorystyki oraz grafiki powiązanej z logo. Pracownicy w swoich ubiorach również mogą odzwierciedlać nurt kolorystyczny towarzyszący firmie, z wyeksponowanym logo.Na zewnątrz budynku, na jego elewacji lub w innych miejscach ekspozycji, można umieścić przyciągające wzrok tablice informacyjne i banery. Samochody firmowe także mogą zostać oklejone firmowymi oznaczeniami i pełnić funkcje mobilnych tablic reklamowych lub informacyjnych.Oczywiście większym budżetom reklamowych towarzyszyć będzie reklama  prasowa, radiowa i telewizyjna z charakterystycznymi, specjalnie przygotowanymi, sloganami reklamowymi. Znajdą się też stoiska na targach specjalistycznych. Natomiast w świecie wirtualnym to jak wszyscy wiedzą firmowa strona oraz kampanie reklamowe w różnych formach.  Techniki prezentacji wspierających działania marketingowe tworzą szeroki wachlarz, a granice jego zasięgu wyznacza budżet, jaki dana firma skłonna jest zaangażować we własną promocję.

2. Zamówienia

Czy zamówienia składać można tylko od poniedziałku do piątku, w godzinach od 9.00 do 15.00?

Te godziny przeznaczone są na obsługę drobnych  zleceń Klientów, którzy mogą nas odwiedzić w podanym czasie.  Wszystkie zlecenia i zapytania można przesyłać do nas przez cały czas drogą mailową pod wskazane adresy: projekty@bib.com.pl lub sir@bib.com.pl. Możliwe jest również umówienie się na spotkanie w innym, dogodnym zarówno dla Klienta jak i dla nas czasie . Wówczas zalecamy kontakt telefoniczny, pod którymś z podanych numerów: 89 542 51 14 lub 694 668 186 w celu doprecyzowania godziny spotkania. Jest to najbardziej wskazane w przypadku konieczności omówienia strategii kampanii marketingowych lub zaprojektowania stron internetowych, co do których Klienci mają bardzo sprecyzowane życzenia lub potrzebują szczegółowych konsultacji. Służymy również taką pomocą w innych, mniejszych sprawach, jak odbiór zamówionego produktu lub przyjęcie pojedynczego, drobnego zamówienia.

Jakie formy płatności preferujemy?

Preferujemy płatność przelewem lub gotówką. Faktury są do odbioru w siedzibie firmy lub są wysyłane pocztą mailową. W związku z indywidualnym charakterem każdego zamówienia zawsze oczekujemy wpłaty zaliczki , przynajmniej 50% przed rozpoczęciem pracy nad zleceniem.

W jaki sposób można składać zamówienia na materiały reklamowe?

Zamówienia przyjmujemy na kilka sposobów: osobiście, za pośrednictwem poczty mailowej, telefonicznie  lub z zastosowaniem kreatora. Każdy z tych sposobów dopasowuje się do sytuacji. Przykład najprostszego zamówienia – pieczątka firmowa. Można ją zamówić na wszystkie sposoby, ale w czasie realizacji potrzebny będzie kontakt mailowy w celu przesłania faktury pro forma i zatwierdzenia projektu. Inny przykład – wizytówka. Prostą wizytówkę można zamówić pierwszy raz z użyciem poczty mailowej, kolejne powtórzenia można zlecać telefonicznie. Bardziej złożona forma wizytówki wymaga bezpośredniego kontaktu Klienta w celu zapoznania się z możliwościami technicznymi, jakie możemy zaoferować w celu uatrakcyjnienia i zindywidualizowania. Podobnie jak z wizytówką jest też z innymi materiałami reklamowymi. Naszą zasadą jest wzajemne oszczędzanie czasu, aby wszyscy mogli z dobrym skutkiem robić to, na czym najbardziej się znają.

3. Wizytówki

 Ile kosztuje projekt wizytówki?

Projekt wizytówki wliczony zawsze jest w cenę zamówienia określonego minimalnego nakładu wizytówek przy określonym wyborze metod uszlachetnienia. Projekty wykonujemy zawsze zgodnie z sugestiami Klientów. W przypadku całkowitej zmiany koncepcji w trakcie projektowania za każdy następny projekt doliczamy 100zł netto.

 Jaki format wizytówki uważany jest za standardowy?

Z reguły stosuje się dwa standardowe wymiary wizytówek:
– 90mmx50mm, który do niedawna był najczęściej stosowanym wymiarem wizytówki w Polsce;
– 85mmx55mm, zwany „eurostandardem”, który jest do tej pory najczęściej stosowanym formatem za granicą. Jest wygodniejszy od 90×50 ze względu na to, że portfele i różnego rodzaju etui produkowane są właśnie według takiego „eurostandardu”.
Naszym Klientom doradzamy wybór właśnie tego, bardziej uniwersalnego dziś wymiaru, a więc 85×55, ponieważ jest bardziej funkcjonalny i poręczny.

Co powinno znaleźć się na wizytówce?

Na każdej wizytówce zazwyczaj umieszcza się nazwę i logo firmy oraz podstawowe informacje teleadresowe, a także imię i nazwisko właściciela lub innej osoby reprezentującej firmę w kontaktach z kontrahentami. Wygląd wizytówki zależeć będzie też od roli, jaką ma ona spełnić – czy tylko informacyjną, czy też powinna być czymś pośrednim pomiędzy standardową wizytówką a ulotką (folderem). Wpływ na wybór rozwiązania będzie miała głównie specyfika działalności firmy oraz zamiar jej wykorzystania.

Czy gotowe wizytówki muszę koniecznie odebrać osobiście, czy możemy je przesłać pod wskazany adres?

Istnieją dwie możliwości odbioru wizytówek – osobiście w siedzibie BiB lub na życzenie pod wskazanym adresem dostarczone przez kuriera. Jeśli dostarczenie pod wskazany adres zgłoszone jest w trakcie składania zamówienia wówczas Klient nie ponosi dodatkowych kosztów. Natomiast zmiana miejsca odbioru po zatwierdzeniu projektu wizytówki do druku wiąże się z dodatkowym kosztem 20 zł netto.

Czy jeśli dostarczę gotowy projekt wizytówki, to cena zostanie pomniejszona o koszt jej projektu?

Niestety nie. Konieczność sprawdzenia poprawności przygotowanego materiału pod kątem ewentualnych błędów technicznych oraz dostosowania go do wymogów technicznych druku offsetowego i ewentualnych metod uszlachetniania  sprawia, że nie weryfikujemy cen przyjętych dla danych opcji nakładów wizytówek.

Czy można na wizytówce zapisać coś długopisem?

Można, ale nie przy każdym rodzaju uszlachetnienia. Jeśli na przykład wybierzemy obustronne powleczenie wizytówki folią to pisanie po niej zasadniczo ogranicza się do foliopisu. Lakier dyspersyjny natomiast nie jest co prawda wystarczającym zabezpieczeniem przed zabrudzeniami i wilgocią, ale umożliwia robienie zapisków długopisem. Między innymi z tego względu wybór powłoki powinien uwzględniać oczekiwania co do zastosowania wizytówek.

Czy na wizytówce mogę zamieścić dowolne materiały w postaci grafiki lub zdjęć pobranych z Internetu?

Odpowiedź jest krótka – absolutnie nie. O ile nie znajdziemy informacji, że dany materiał został udostępniony do pobrania bez żadnych ograniczeń zakładać należy, że istnieje autor danego materiału, który może upomnieć się o majątkowe prawa autorskie, które prawnie mu przysługują.

Ile kosztuje wizytówka?

To pytanie powinno zawierać zawsze pytanie w odpowiedzi… i chociaż tak być nie powinno, to inaczej nie można. Wszystko zależy od tego, jaki nakład, rodzaj podłoża i jakie techniki wykończenia Klient dla siebie wybierze. Dla tych najczęściej wybieranych cena waha się od 17 groszy do 2 złotych netto za sztukę.  Mamy w dorobku realizację ok. 5 tysięcy  projektów indywidualnych firmowych i imiennych wizytówek. Przykłady rozwiązań kolorystycznych i technologicznych zastosowanych w naszych pracach można przejrzeć w naszym biurze obsługi Klienta, w Olsztynie przy ul. Zakole 17. Przy okazji zawsze służymy fachowym doradztwem i wszelkiego rodzaju wsparciem technicznym. Nie można zapominać, że od wieków wizytówka jest najbardziej znanym produktem fizycznie  wspierającym działania marketingowe. Dziś można śmiało powiedzieć, że również najtańszym, a przy tym bardzo skutecznym.

Jak złożyć zamówienie na wizytówki?

Sposób złożenia zamówienia można wybrać dowolnie – osobiście lub przy pomocy metod zdalnego kontaktu, takich jak poczta elektroniczna lub telefon. Zwykle kontynuacja kontaktu (zatwierdzenie projektu, faktura pro forma, itd.) przebiega drogą mailową, chyba że Klient zażyczy sobie inaczej.

Jaki jest czas projektowania wizytówki?

Czas ten zależny jest od współpracy Klienta. Zwykle projekt przygotowywany jest w ciągu jednego dnia roboczego od otrzymania zamówienia. Jeśli Klient nanosi kilka poprawek po kolei lub zastanawia się długo nad wersją ostateczną to czas projektowania wydłuża się.

Jaki jest czas realizacji zamówienia na wizytówki?

Przeważnie czas realizacji pakietu wizytówek drukowanych metodą offsetową wynosi od 2 do 5 dni roboczych od zatwierdzenia projektu. Dotyczy to najczęściej wybieranych metod uszlachetniania produktu. W przypadku doboru mniej typowych metod uszlachetniania lub plastiku jako podłoża czas realizacji może wydłużyć się do 14 dni roboczych. Wykonujemy również w ciągu kilku godzin od złożenia zamówienia małe pakiety (20 szt.) tzw. „wizytówek awaryjnych”, których nie traktujemy jako produkt docelowy dla Klienta,  a jedynie jako dodatek do co pakietu co najmniej 100 szt. wizytówek spełniających naszym zdaniem minimum oczekiwań jakościowych odnośnie „wizytówki firmowej”.

4. Pieczątki

Co oprócz daty może znaleźć się na datowniku?

Zarówno datowniki, jak i podobne do nich numeratory mogą być wyposażone w płytkę tekstową, na której pomieścić można zazwyczaj  kilka wierszy tekstowych. W większości przypadków odcisk daty znajduje się po środku płytki tekstowej.

Datownik Trodat 4750 o wymiarach płytki 41mm x 24mm, data ISO, czcionka 4mm, wkład tuszujący 6/4750.

Więcej informacji na temat datowników znajdziecie na podstronie datowniki Olsztyn

Co powinno znaleźć się na typowej firmowej pieczątce?

Zazwyczaj na firmowej pieczątce umieszcza się dane dotyczące nazwy firmy i statusu organizacyjnego oraz adres z kodem pocztowym, numer NIP i REGON zgodnie z wpisem do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) lub Krajowego Rejestru Sądowego (KRS). Dosyć często umieszczany jest na niej również numer telefonu, numer KRS lub numer konta bankowego, w zależności od tego do czego będzie w przyszłości stosowana.

Czy można zamówić pieczątkę wielokolorową?

Oczywiście – można. Pamiętać jednak trzeba o ograniczonych możliwościach takiej pieczęci, tzn. kolory można zmieniać tylko w określonych zamkniętych polach pieczęci. Niżej zamieszczamy zdjęcie tuszownicy dwukolorowej firmy Wagraf. Każdą z powierzchni można nasączyć dowolnym dostępnym kolorem tuszu.

Więcej informacji znajdziesz na podstronie http://www.bib.olsztyn.pl/kolorowe-pieczatki/

Tak, bez problemu, o ile kształt i wymagania co do czytelności nie będą tego ograniczały.

Czy robimy pieczątki okrągłe?

Oczywiście, że tak. Najczęściej zamawiane rozmiary to pieczęcie o średnicy 30 lub 40 mm, ale istnieje możliwość zamówienia również większych.

Czy sprzedajemy datowniki?

Sprzedajemy datowniki o różnych funkcjach. Mogą występować w wersji najtańszej (plastik i guma) jako urządzenia typowo do datowania, albo w wersjach złożonych z płytką tekstową na dodatkową treść. Najdroższe są najbardziej wytrzymałe datowniki o metalowej, szkieletowej konstrukcji.

Czy zmiana danych na pieczątce wymaga wymiany całej pieczątki?

W przypadku kiedy pieczątka nie jest zbytnio wyeksploatowana częstym używaniem można wymienić jedynie gumowe podłoże z treścią, co jest dużo tańsze niż zakup nowego automatu.

Ile kosztuje pieczątka?

Typowa 5-6 wierszowa kompletna pieczątka firmowa kosztuje 40,00, 42,50 lub 45,00 zł netto ( w zależności od wyboru producenta automatu).

Jaki  format pieczątki firmowej zamawiany bywa najczęściej?

Obudowy pieczątek występują w różnych kształtach i dobierać możemy je zależnie od potrzeb. Co do najczęściej stosowanej wielkości  to odnieść możemy się do formatu gumowego podłoża z treścią, którą mamy zamiar odciskać. Najczęściej stosowany format to 47×18 mm. Mieszczą się na nim przy standardowej czytelności (pismo wielkości od 7 do 12 pkt) wszystkie niezbędne dane firmy zebrane w pięciu wierszach.

Jaki kolor tuszu może mieć pieczątka?

W ofercie mamy cztery standardowe kolory tuszu do wyboru

Kiedy wymiana gumki  się nie opłaca?

Jeśli pieczątka jest często używana dochodzi zazwyczaj do zużycia elementu powlekającego gumowe podłoże tuszem, tzw. tuszownicy. W przypadku, kiedy zamierzamy dokonać zmiany treści pieczątki,  w czasie której wymienione zostanie gumowe podłoże, zwane potocznie gumką należałoby wymienić również tuszownicę. Odradzamy naszym Klientom tę pozorną oszczędność, ponieważ w przypadku wymiany tych dwóch ważnych elementów operacja jest tylko o ok. 20% tańsza od zakupu nowego kompletnego automatu z nową treścią, często w nowocześniejszym wydaniu. Stary automat przy częstym używaniu może w krótkim czasie okazać się niesprawny z zupełnie innego, niż zużyta tuszownica, powodu i pojawi się kolejny, niepotrzebny problem.

5. Identyfikacja wizualna

Co to jest identyfikacja wizualna firmy?

Identyfikacją wizualną firmy określa się zbiór elementów symbolicznych oraz funkcjonalnych, który umożliwia kreowanie wizerunku firmy lub marki produktu na rynku. Celem głównym podejmowanych działań jest wyróżnienie firmy lub produktu spośród innych – konkurencyjnych  i stworzenie szerokiego grona lojalnych klientów, co w rezultacie stanowić będzie o sukcesie działań firmy lub promowanego produktu.  Najważniejsza cechą systemu identyfikacji wizualnej jest jego spójność przejawiająca się w używaniu niepowtarzalnego logo, tej samej kolorystyki i charakterystycznego kroju pisma zarówno na wszelkich nośnikach reklamy, w sloganach reklamowych, w wystroju wnętrz, ubiorach pracowników, na opakowaniach produktów, itd.

Czym różni się logo od logotypu?

Logotyp jest to forma graficzna będącą interpretacją nazwy przyjętej dla jakiegoś przejawu aktywności społecznej lub gospodarczej lub produktu w celu odróżnienia od innych. Logo jest synonimem tej nazwy, powstałym prawdopodobnie jako skrót i stosowanym zamiennie. Istnieją różne poglądu na ten temat, niektóre z nich są nawet sprzeczne ze sobą więc raczej nie popełnimy błędu, jeśli raz  ten sam znak określimy jako logo, a innym razem jako logotyp.

Logo firmy, będące charakterystyczną i niepowtarzalną formą symbolu związanego z daną firmą lub produktem, jest podstawowym elementem umożliwiającym odróżnienie w bardzo łatwy i szybki sposób jednej firmy od innej, jednego produktu od drugiego. W ten sposób stało się podstawowym elementem identyfikacji wizualnej firmy lub produktu. Dlatego też opracowanie logo oddającego ideę danej firmy, jej stosunek do własnego przedsięwzięcia oraz klientów ma ogromne znaczenie dla powodzenia jej działań na rynku, stanowiąc dla potencjalnego Klienta pierwsze źródło informacji na zasadzie  efektu pierwszego wrażenia. Dlatego też projektując logo wiele uwagi przywiązuje się do przekazanych w nim symbolicznie emocji i wywoływaniu właściwych skojarzeń, a mniej do tego, czym konkretnie firma się zajmuje.