Billboardy

Billboardy – ogólnodostępny, zwykle lokalny, ale skuteczny sposób na reklamę

Outdoor (reklama na bilboardach) to bardzo popularna forma reklamy zewnętrznej. Wiele przedsiębiorstw chcąc zareklamować swój produkt, często sięga jednocześnie po różne metody. Reklama w formie billboardu jest zazwyczaj skuteczna, ponieważ jest bardzo widoczna. Umieszczana bywa w miejscach ruchliwych, dlatego też można mówić już o jej ogólnodostępności, co jest bardzo ważne w działaniach reklamowych. Jak powszechnie wiadomo najważniejsze jest to, aby jak najniższym kosztem dotrzeć do jak największego grona odbiorców, a tu billboardy sprawdzają się rewelacyjnie. Różne agencje reklamowe oraz drukarnie w swoich propozycjach starają się przebić konkurencję i urozmaicić swoją ofertę  różnymi specjalnymi pomysłami, aby to szczególne „coś” wpłynęło właśnie na wybór dokonany przez klienta . Reklamy billboardowe wykorzystywane są w szczególności do reklamowania produktów motoryzacyjnych – pewnie wielu z nas jadąc ulicą, spostrzegło reklamę nowego samochodu, któremu dodatkowo towarzyszy wizerunek pięknej modelki. Takie reklamy najczęściej umieszczane są przy ruchliwych ulicach lub drogach, gdzie wokół nie ma obszarów zabudowanych. Są wyposażane w specjalne oświetlenie, które sprawia, że widoczność plakatu jest doskonała, nawet nocą.

Reklama na billboardach – jej cele własne i grupy docelowe odbiorców

Nie od dzisiaj wiadomo, że odpowiednia kampania reklamowa to ogromny krok ku sukcesowi danego przedsiębiorstwa. Właściwe zareklamowanie produktu i poinformowanie grupy docelowej, że jest lepszy od innych i już dostępny na rynku, jest kluczowym etapem, ponieważ w taki sposób potencjalny konsument dostaje ostry sygnał o pojawieniu się wyróżniającego się produktu  i może zacząć poszukiwania informacji na jego temat, bądź po prostu dokonać zakupu. Jak to mówią – ” reklama jest dźwignią handlu”, a dobra reklama może dać większą rozpoznawalność marce, jak również pojawiającym się produktom. Billboard kojarzony bywa przez większość odbiorców jako reklama na dużej powierzchni, która znajduje się zazwyczaj w często uczęszczanych przez nas miejscach. Jadąc szybko samochodem często nie zauważamy tego, co wokół nas się znajduje. Jeżeli chodzi o billboardy muszą być one na tyle kontrastujące ze wszystkim dookoła, aby zwrócić naszą uwagę. Widniejący na nich przekaz powinien być jednocześnie zrozumiały i łatwy do zapamiętania. Liczą się tak na prawdę ułamki sekund na percepcję przekazu, a więc slogany zamieszczane na nich muszą maksymalnie przykuwać uwagę odbiorców. Istotne jest nie tylko to, aby treść była jasna, ale również obraz powinien komponować się odpowiednio z treścią oraz reklamowanym produktem. Takie zestawienie jest w stanie zainteresować konsumenta i zapaść w jego pamięć na tak długo, aby przynajmniej sprawdził reklamowany produkt. Zadaniem reklamy outdoorowej nie jest tylko zachęcenie do konkretnego zakupu, ale również cel wyższy – dążenie do nadania określonego kierunku budowania  wizerunku marki. Skuteczność reklamy billboardowej jest związana w głównej mierze z jego jakością wykonania oraz lokalizacją. Zazwyczaj reklamy są kierowane do ogółu, ale te, które kieruje się do wyselekcjonowanej grupy konsumentów umieszcza się w wybranych miejscach – przez grupę docelową najczęściej uczęszczanych. Przykładem mogą być reklamy kosmetyków. Bardzo dobrym miejscem lokalizacji będą bliskie okolice galerii handlowych lub drogerii. Kampanie  informujące o wypadkach drogowych, i o tym, aby nie jeździć za szybko, najlepiej zainstalować w pobliżu autostrad lub dróg szybkiego ruchu. Wówczas skuteczność przekazu będzie o wiele silniejsza niż tych, umieszczanych  w neutralnym środowisku.

Jakość  reklamy przełożona na skuteczność

Jeżeli chodzi o jakość billboardu, to powinien być on wykonany z wysokiej jakości materiałów, które będą odporne na zmienne warunki atmosferyczne. Bardzo ważny jest również estetyczny wygląd, gdyż często utożsamiamy reklamy z danym produktem. Jeżeli na pierwszy rzut oka dostrzegamy, że reklama jest kiepska, to nasuwa się momentalnie wniosek, że produkt zapewne też nie spełni naszych oczekiwań. Jeżeli reklamę odbieramy jako atrakcyjną, działa to jako zachęta do sprawdzenia produktu. Podświetlenie billboardu jest również bardzo ważne, gdyż duża grupa ludzi jeździ wieczorami. Ważne jest więc, aby  reklama w późnych godzinach była także  dobrze widoczna i została zapamiętana przez podróżujących. Każdy producent chce, aby jego produkt był najlepszy. To samo tyczy się reklamodawców – oni też starają się urozmaicić reklamy tak, aby spełniały oczekiwania klientów i docierały do jak najszerszego grona. Jeżeli chodzi o reklamę billboardową coraz bardziej modne staje się zastosowanie elementów 3D, które na dzień dzisiejszy są wciąż dużą atrakcją i bardzo przyciągają uwagę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *